Knallbra treningsuke selvom sykdom kom for å ødelegge

//Jeg har et samarbeid med Brazfit.no

 

Nå har det vært en periode med sykdom både på meg, dattern og samboeren. Jeg hadde omgangssyke for ikke 2 uker siden en gang og denne uka hadde jeg kommet godt i gang med trening igjen, men så fikk vesla omgangssyke på onsdag...jeg trodde jeg slapp unna siden jeg allerede hadde hatt det, men den gang ei. Natt til lørdag meldte det sin ankomst og i dag er jeg i hvertfall ikke kvalm lengre selvom matlysta er på bånn.

Uansett regner jeg med å komme i gang med treningen igjen allerede i morgen for jeg vil ikke ut av det gode siget jeg er i nå! Jeg hadde trent 5 dager på rad før jeg ble syk til tross for at det var den flotte uka i løpet av måneden der alt føles teit og jeg er 3-4 kg tyngre (ja, det er så mye forskjell!). Blant anna har jeg vært med på bootcamp hønefoss sine treninger og hatt en treningsøkt sammen med tvillingsøstern her hjemme også. Vi trente overkropp dagen før vi ble med på bootcamp trening og det var ikke lurt for der var det så mye overkroppstrening at det gjorde vondt!

Jeg har også hatt noen økter hjemme, noen litt kortere enn andre og. Jeg har ikke følt at styrken i magen min har vært på topp etter vesla kom til verden. Det er jo så klart forståelig det første året da det er mye som skal på plass etter en fødsel. Likevel har jeg ikke klart å få noe kontakt med magen som før, men det har endret seg nå i det siste. Jeg har derfor begynt å kjøre flere mageøvelser og utfordrer meg selv litt også. Da mener jeg som i å kjøre dynamisk planke istede for statisk planke for eksempel, ikke noe mer avansert enn det. Kanskje jeg gjør det senere om jeg blir sterk nok ;)

Her er i hvertfall en liten snutt av hvordan jeg trente en dynamisk mageøvelse denne uken. Jeg lover - det svir!

 

video:xiaoyingvideo1479212656157hd

 

For å bli sterkere i push ups tar jeg det med bena hevet. Da blir det tyngre med en gang! Jeg klarer ikke mange, men jeg klarer noen. Jeg øver også på å klare flere push ups så klart, men for å bli sterkere må jeg gjøre det litt annerledes og øve på det litt tyngre også!

Tightsen på bildet er fra Brazfit og du kan kjøpe den her: http://www.brazfit.no/products/brazfit-energypower-series-lightning-tights

Husk og bruk rabattkoden for 15 % avslag (det gjelder også varer som er på salg): mortensentonje15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ristet grovbrød med avocado har blitt noe jeg spiser litt oftere! Det er så utrolig godt! Nå har jeg blitt veldig glad i avocado og liker derfor å spise den bare med skje, på brødskiva, i salater eller i anna mat. Jeg spiser som regel dette med en salat eller egg til slik at det ikke blir så kalorifattig. Avocado metter, men det metter ikke så mye at en brødskive med det metter helt til neste måltid ;)

Selvom det er fett i avocado så er dette det sunne fettet og det er også en fin kilde til blant anna kostfiber, B-vitaminet folat og kalium og vitamin E (ernæringsstudententen har begynt å ta litt over ;)...)

 


 

fitnesstonje

fitnesstonje

Hei! Min redning var sunt kosthold, nok mat, riktig mat, og trening! Jeg studerer bachelor i ernæring, har ei datter og en samboer som jeg er ubeskrivelig glad i. Elsker styrketrening, løping og OCR trening!

Bla i bloggen

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits